جهت تامین برق و پدافند غیر عامل در سطح استان اردبیل نیروگاههای تولیدپراکنده DG با اولویت شهرک های صنعتی و مناطق مهم و حساس احداث خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، سومین جلسه کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری پدافند غیر عامل استان در سالجاری با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل ، مدیران عامل صنعت آب و برق استان و سایر اعضای این کارگروه 15 شهریور ماه در محل سالن جلسه تصفیه خانه آب اردبیل واقع در سد یامچی برگزار شد .
در این جلسه قدیمی مدیر عامل شرکت توزیع و رئیس کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری استان ضمن سپاس از همراهی مردم عزیز استان که با صرفه جویی آب و برق خدمتگزاران خود در صنعت آب و برق را یاری نمودند . گفت : با تدابیر ویژه وزارت نیرو جهت تامین آب و برق خوشبختانه محدودیتی در پیک تابستان امسال نداشیم . وی با اشاره به اینکه مساله پدافند غیر عامل بسیار با اهمیت است اظهار داشت : جهت تامین برق و پدافند غیر عامل در سطح استان علاوه بر سایر اقدامات همچون احداث نیروگاههای ? کیلو واتی و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار ؛ احداث نیروگاههای تولیدپراکنده DG با اولویت شهرک های صنعتی و مناطق مهم و حساس در دست اقدام می باشد. این مقام مسئول استانی اظهار داشت : نیروگاههای تولید پراکنده (Distributed Generation) که به اختصار DG اطلاق می شود نیروگاههایی است که برق در همان محل مصرف یا در نزدیکی محل مصرف تولید می شود.
حسین قدیمی از مزایای نیروگاههای تولیدپراکنده DG را کاهش تلفات الکتریکی در بخش انتقال و توزیع عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینکه این نیروگاهها به تامین انرژی کمک می کند به لحاظ پدافند غیر عامل نیز می تواند موثر واقع شوند .
سپس مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل به اهمیت برگزاری این جلسات ، مصوبات و اجرایی شدن مصوبات جلسه تاکید کرد و افزود : مدیران ستادی استانی باید به اهمیت پدافند غیر عامل واقف باشند ؛ زیرا در پدافند غیرعامل تمامی نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند .
حسینی در ادامه اظهار داشت : هریک از سازمان ها باید آسیب پذیری خود را از نظر تجهیزات شناسایی کنند و کمبودهایی که در این زمینه است در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.
گفتنی است در حاشیه این جلسه بازدید از تصفیه خانه سد یامچی نیز انجام یافت .
لینک خبر

برچسب ها
دیدگاه ها
ثبت دیدگاه

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
این محصول را به دیگران پیشنهاد می دهم.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
کلیه حقوق متعلق به شرکت بهره وری انرژی خاوران می باشد