کاربرد های CHP

CHP  یک فناوری تولید انرژی است که بیش از 100 سال است که در انواع مختلفی از تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد و منجر به مزایای اقتصادی ، زیست محیطی و قابلیت اطمینان تولید می شود. از آنجا که CHP هم برق و هم انرژی حرارتی تولید می کند ، برای امکاناتی که دارای توان بهره برداری همزمان هستند مناسب است. انواع امکاناتی که CHP با موفقیت مورد استفاده قرار می گیرد و پتانسیل بهره برداری وجود دارد عبارتند از:

  • ساختمان های تجاری : ساختمان های اداری، هتل ها، فرشگاه ها
  • ساختمان های مسکونی
  • موسسات: دانشگاه ها، بیمارستان ها، زندان ها، پایگاه های نظامی
  • سیستم های فرایندی: امکانات تصفیه فاضلاب، صنایع شیمیایی، کشاورزی، تولید اتانول، خمیر و کاغذ، پردازش مواد غذایی …

عوامل تعیین کننده برای استفاده ثانویه از CHP می تواند شامل ساعت های عملیاتی، نوع نیاز به انرژی حرارتی و میزان مصرف برق و گاز ، ظرفیت، شرایط محیطی و...  باشد.
 در ادامه وضعیت آمریکا به عنوان کشور پیشرو در بهره بردرای از CHP مورد بررسی قرار می گیرد.
از دسامبر سال 2020 ، CHP در بیش از 4700 تاسیسات در سراسر نصب شده است که بیش از 81 گیگاوات یا تقریبا 8 درصد از کل ظرفیت برق آن کشور را تشکیل می دهد.

 

در تصویر زیر ظرفیت استفاده از CHP نشان داده شده است.

 

سیستم های CHP در بخش های صنعتی و تجاری در انواع مختلفی از برنامه های کاربردی گسترش یافته است. دو نمودار زیر تعداد سایت های CHP را بر اساس نوع کسب و کار برای بخش های صنعتی و تجاری نشان می دهد.

  • در بخش صنعتی، کارخانه های شیمیایی، امکانات پردازش مواد غذایی و امکانات خمیر و کاغذ، انواع برنامه های کاربردی با بیشترین سایت های CHP هستند.
Caption

 

  • (در بخش تجاری)، ساختمانهای مسکونی، مدارس و دانشگاهها و تأسیسات تصفیه فاضلاب انواع کاربردی با بیشترین سایتهای CHP هستند.
Caption

 

 معمولترین کاربردها برای CHP درساختمان های مسکونی، بیمارستان ها و تصفیه فاضلاب بوده است, در حالی که اکثر ظرفیت های جدید و قابل سرمایه گزاری در برنامه های کاربردی صنعتی و سازمانی بزرگتر مانند مواد شیمیایی، پردازش مواد غذایی می باشد.

با وجود استفاده از CHP برای بیش از 100 سال، هنوز فرصت زیادی برای رشد وجود دارد که آن را یک گزینه جذاب برای تولید انرژی می کند، تاز جمله:

  • هزینه های انرژی پایین تر. CHP هزینه های عملیاتی کمتری نسبت به فن آوری های مرسوم دارد از طرفی بهره برداری ثانویه آن نیز می نواند بسیاری از منابع آولیه و هزینه های مربوط به آن را خذف نماید.
  • کربن زدایی. از آنجا که CHP نسبت به تولید برق شبکه، گاز های گلخانه ای کمتری را منتشر می کند، میتواند در کربنزدایی تولید انرژی، به ویژه با استفاده از سوختهای تجدیدپذیر نقش بسزایی داشته باشد. این امر میتواند برای بخشهای با تولید کربن بالا حائز اهمیت باشد، مانند تأسیسات صنعتی با تقاضای حرارتی بالا.
  • تمرکز بر روی انعطاف پذیری. سیستم های CHP را می توان برای حفظ زیرساخت های حیاتی (به عنوان مثال، بیمارستان ها، پایگاه های نظامی، تاسیسات تصفیه فاضلاب) و همچنین سایر امکانات عملیاتی در صورت قطع برق یا اختلال در شبکه طراحی و نصب کرد.
  • در دسترس بودن سیستم های CHP به صورت پکینگ: سیستم های CHP استاندارد، به صورت پیکیچ های آماده در کانتینر و آماده نصب برای خرید و نصب در دسترس می باشند. این سیستم ها می توانند تهیه و نصب CHP را ساده تر و سریع تر کنند.
  • سیاست های پشنیبان: سیاست های کشور ها به گونه ای است که مشوق سرمایه گزاران در بخش نیروگاه های مقیاس کوچک بوده از جمله خرید های تضمینی و خدمات ارزی

در تصویر زیر میزان تولید توسط سیستم های CHP و ظرفیت استفاده آن را نشان می دهد:

Caption

 

شرکت بهره وری انرژی دشت خاوران  (Deashtkhavaran Energy Productivity Co)، پیشرو در صنعت تولید CHP، برای هر گونه خدمات از تامین تا بهره‌برداری، قادر به همکاری با مشتریان خود باشد.

CHP چیست

کاربرد های CHP

آیا مجموعه من کاندید خوبی برای اجرای طرح CHP می باشد؟

فرم ارزیابی اولیه

گاماهای اجرای پروژه CHP

برچسب ها کاربرد های CHP
دیدگاه ها
ثبت دیدگاه

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
این محصول را به دیگران پیشنهاد می دهم.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
کلیه حقوق متعلق به شرکت بهره وری انرژی خاوران می باشد