نیروگاه 3 مگاواتی مقیاس کوچک کشتارگاه صنعتی کیسم آستانه اشرفیه به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای گیلان، «حسن والی» مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه ای گیلان، گفت: نیروگاه کیسم با ظرفیت حدود 3 مگاوات توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در کشتارگاه صنعتی کیسم شهرستان آستانه اشرفیه در آذر ماه سال جاری وارد مدار خواهد شد.
وی افزود: راه اندازی تعداد دو دستگاه ژنراتور با ظرفیت حدود 3 مگاوات جهت اتصال به شبکه و فروش انرژی در قالب انعقاد قرارداد با شرکت برق منطقه ای گیلان در دست پیگیری و اقدام می باشد.
مجری طرح تولید پراکنده گفت: راه اندازی این نیروگاه و اتصال به فیدر20 کیلوولت کیسم از پست فوق توزیع آستانه، سبب می شود بارگیری بیش از حد استاندارد از فیدر مذکور در شرایط پیک بارکه باعث بروز مشکلاتی برای مشترکان می گردید، متوقف و از شرایط بحرانی خارج شود.
والی با بین اینکه این نیروگاه قابلیت افزایش تا 8 مگاوات را داشته، افزود: انرژی تولیدی این نیروگاه، علاوه بر کاهش میزان بارگیری از ترانس های پست و متعادل نمودن بار مصرفی فیدر مورد نظر، در شرایط خاص می تواند به صورت جزیره ای عمل کرده و برق مورد نیاز کشتارگاه را تامین نماید.
شایان ذکر است که، تولید انرژی در محل مصرف، کاهش تلفات ناشی از خطوط انتقال انرژی، کاهش سرمایه گذاری بخش دولتی جهت احداث و توسعه خطوط و پست های فشار قوی و در نتیجه جلوگیری از اتلاف منابع طبیعی در اثر انتقال خطوط انرژی، بالا بودن راندمان تولید انرژی در مقایسه با نیروگاه های بزرگ و امکان استفاده از انرژی حرارتی نیروگاه در صورت فراهم نمودن بستر مناسب، از مزایای عمده این نوع نیروگاه ها است.

لینک اخبار

Labels
comments
Comment

If the image is not legible, click here
I recommend this article to others.
* Comments that contain insults will not be published
All rights belong to DashtKhavaran Energy Productivity Co